dinsdag 16 oktober 2012

En dan is ... muzisch taalgebruik ...

Met dit a-muzisch woord "Muzisch taalgebruik" gingen we toch wel onmiddellijk muzisch aan de slag.
We lieten ons vooral inspireren door











Maar misschien ligt het boek "Misschien wisten zij alles" van Toon Tellegen wel ergens in de kast.
Ik vertelde uit dit boek een van mijn favoriete verhalen.


Op een ochtend klopte de mier al vroeg op de deur van de eekhoorn. "Gezellig," zei de eekhoorn.
"Maar daar kom ik niet voor," zei de mier. 

...
"We moeten elkaar een tijdje niet meer zien," zei hij.
...
"Om erachter te komen of we elkaar zullen missen," zei de mier.
...

Of de Eekhoorn en de mier elkaar kunnen missen, kan je lezen in het boek.
Een ding kan ik je wel al vertellen:
IK KAN MUZO AL LANG NIET MEER MISSEN !


Maar misschien wil jij ook wel aan de slag met de Eekhoorn en de mier tijdens een activiteit "muzisch taalgebruik" rond klank en klanknabootsing.
Vertel een verhaal van "Eekhoorn en mier". Laat de kinderen geluiden zoeken bij bepaalde fragmenten.
OF

Zet het verhaal om in tekeningen, zoek passende geluiden en laat de geluiden horen bij de tekening.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten